onsdag 13. april 2011

x52: Week 15/52: To farger (Two colours)

Jeckyl and Hide - © Jelrik Nylund-van Berkel
The theme for this week's photo project was selected by Yngve Thoresen, and was "Two colours ".

Two colours? What are we going to do now, I thought. OK  the world around us is full of colors and there are generally many more than two colors together. I would not take a picture of a very trivial thing. After some thoughts about colors, I came to the conclusion that makeup is the girls' best friend and that make-up is one of the most colourful and bodynear things you can use to express a style, a feeling, a quiet revolution against the standard in a society. Without make-up a bimbogirl and a rock girl are pretty similar but getting the color on you can see who they are, what they feel and how they relate to society.

So I jumped in the make-upcollection of my wife, chose two strong contrasting colours and started on myself and made Dr. Jeckyl on the left side with a cute pink color and Mr Hide on the other side with a dark threatening smokey eye.

Two colors that give two completely different feelings ...

Website of x52: http://www.52uker.org/ ¨

The other members had this solution:

Sonja Middelhuis: Alpakka i sort og hvitt
Ståle Ertzgaard: Vårtur
Line Storlid: Warmer than my dream of summer heat
Vibeke Prestmo Valestrand: Furet værbitt
Anne: Rødt/Sort
Yngve Thoresen: Elusive
Anne Ueland: Friends Forever
Line Aakre: Frosken
Naturglede: Brunt og hvitt

9 kommentarer:

  1. Hahaha, så feil kan man ta! :D Nå har du overgått deg selv, Jelrik! :p Dritkult bilde!

    Marianne

    SvarSlett
  2. He, he - modig gjort! Stilig bilde Fantasifullt også! To farger på sminken og i tittelen! Smart løst! =)

    SvarSlett
  3. Knakende kanllbra idee`! Lenge leve kreativiteten og fantasien;O) den har i alle fall IKKE stoppet deg Jelrik.
    FOR en Utrolig kul måte å prensenter 2 farger på,.definitivft ikke noe jeg hadde tenkt på engang. Tar av meg "hatten" for deg..., BRAVO!

    Meget bra løst uketema! Jeg er Imonert!!! (nå gjorde du det så bra at jeg ble helt tom for ideer etter å ha sett dette,..ideene jeg lekte med er herved forkaste....så nå satt du standarden for oss andre høyt føler jeg,..... ( og selvsagt positivt ment,.. MEN ærlig talt altså Jelrik,...blir mer hodebry for meg i alle å finne på noe kult nå........;O)

    Ha en strålende kveld min venn. Varm Line klem;O))))

    SvarSlett
  4. Hehe. Herlig! Flott bilde, flotte, sterke farger - og FOR et uttrykk i blikket. Et veldig godt bidrag til ukas oppgave. Kreativt, morsomt og tankevekkende. Og ikke så lite modig av deg å herje med sminkeboksen til hustruen. Syns du er flink med pudderkvastene. I mitt tryne ville det sett ut som en borgerkrig hvis jeg selv skulle påført meg det hele. Og hvis andre hadde gjort det, hadde jeg uansett sett ut som en krise :-)

    SvarSlett
  5. :)

    I like it! Not convinced you should start with makeup, but the image was cool.

    SvarSlett
  6. Artig løsning av temaet, og ikke minst vanvittig kult bilde. Flott levert Jelrik :)

    SvarSlett
  7. Veldig stilig og flott løst uketema. Du kan starte opp som MakeUpArtist.

    SvarSlett
  8. Fy søren så kreativt!! og snakker du om splitet personlighet, dette bare likte jeg så, både ord og bilder det faktisk :-)

    SvarSlett
  9. Flott da! Sånn kan det også sies om to farger!God påske til deg!

    SvarSlett