søndag 3. april 2011

Project x52: Week 13: "Tilbake" (Back)


Saucissons, fromage et vin - © Jelrik Nylund-van Berkel
This week the theme of the photo project X52 was "Back". Back is a large area. Back in the spring, back to a former job or back to childhood. Many of my childhood vacations I spent in Machilly, a tiny little village in France, on the border to Switzerland, where my family owns an ancient house that has been my family's ownership in over 100 years. Holidays which were marked by great weather, beautiful walks in the mountains (it is located about 80 km from Mont Blanc) and of course great food. Vegetables that were grown in the garden, a neighboring farmer who supplied fresh eggs, milk was still warm from the cow and raspberries from the garden. But what we ate most were the great French cheeses, some of the best salami in the world and when I was a few years older a glass of delicious wine. I tried to create the atmosphere of the holiday house kitchen through this picture (unfortunately with an Australian wine because of the lack of a French one).

For the project's website: Click here
Other x52 members had these solutions for the theme:

Ståle Ertzgaard: Ingen vei
Randi Lind/Naturglede: Tilbake i tiden
Anne: Tilbake
Yngve Thoresen: The Spectacled Caiman
Line Aakre: Tilbake til hverdagen
Anne Ueland: Flashback

8 kommentarer:

  1. Kom i fransk stemning med en gang her jeg Jelrik, jeg kjenner nesten smaken til og med :-)

    SvarSlett
  2. Bra løst på et vanskelig tema spør du meg - hun med de gode genene, ha,ha

    SvarSlett
  3. Wonderful atmosphere and beautiful still life image, which brings out great memories for you. Great topic images from you Jelrik:)

    SvarSlett
  4. Kjempeflott levert. Bildet var så vakkert. Ha en fin dag videre:)

    SvarSlett
  5. Nam. Virkelig hyggestemning i dette bildet, Jelrik. Og så syns jeg du maler stemningen fra Frankrike så godt i teksten. Høres ut som et sted jeg hadde nytt i fulle drag.
    Skulle jeg funnet på noe å trekke ned i bildet, ville jeg kanskje forslå å dempe lyset littegranne. Etter min smak ble det litt for lyst til virkelig formidle en dus stemning - men da er jeg overmåte kritisk... Deilig bidrag til forrige ukes tema :-)

    SvarSlett
  6. Dett var bra, kan nesten kjenne smak og stemning.
    Flott bilde og bra løsning. :)

    SvarSlett
  7. Herlig innbydende fristende bilde;O) Nydelig løst ukesoppdrag Jelrik;O)

    SvarSlett
  8. Ja takk. Blir gjerne med dit, tilbake, og ja, byr du meg på slikt måltid, sier jeg mer enn gjerne ja takk.

    SvarSlett